Sprzedaż online – wady i zalety

Sprzedaż Online - Wady I Zalety

Sprzedaż online stała się znakiem rozpoznawczym naszych czasów i cieszy się coraz większa popularnością, szczególnie od czasów pandemii. Wiele osób wpadło wtedy w wir zakupów online. Czy uruchomienie sklepu internetowego to naprawdę jeden z najlepszych sposobów na rozwój biznesu? 

Sprzedaż online ma ogrom zalet w porównaniu do tradycyjnego sklepu, ponieważ baza klientów sklepu online jest często nieograniczona. W przypadku tradycyjnego sklepu zawężamy się zazwyczaj już na lokalizacji. Dowiedz się jakie są najważniejsze wady i zalety przed rozpoczęciem biznesu internetowego, aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał. 

Zalety sprzedaży online 

Prowadzenie sklepu internetowego może przynieść wiele korzyści Twojemu biznesowi. 

Zakładając biznes ze sprzedażą online, należy rozpocząć od pomysłu oraz ustalenia naszej strategii działań. Korzyści, dla których warto założyć biznes online jest mnóstwo i jeśli jeszcze go nie prowadzisz, poznaj najważniejsze. 

Mniejsze koszty, dzięki sprzedaży online

Cena prowadzenia działalności online w porównaniu do tradycyjnego sklepu jest główną zaletą tego rozwiązania. Sprzedaż online nie wiąże się z koniecznością opłacania czynszu, rachunków za prąd, wodę oraz wszelkich innych kosztów eksploatacyjnych. Oczywiście koszty nie znikają całkowicie, ponieważ trzeba wykupić domenę, hosting, specjalistę do pomocy. Jest to nadal koszt znacznie niższy od tradycyjnego sklepu. 

Baza odbiorców i nieograniczony czas

Sprzedaż online daje dostęp do rynku globalnego, nie tylko lokalnego. Łatwiej jest pozyskać klientów krajowych, ale również zagranicznych. Co więcej nie ograniczamy się do godzin otwarcia sklepu, ponieważ zakupy online można robić o dowolnej porze dnia. Tysiące osób mają dostęp do przeglądania oferty naraz, każdego dnią i z każdego miejsca. Bez żadnych ograniczeń. Klient może wtedy na spokojnie przemyśleć zakup bez zbędnych nerwów oraz presji. 

Większa ilość towaru 

Każdy sklep tradycyjny posiada swój magazyn, który ma oczywiście ograniczone miejsce. W małym sklepie nie zmieści się duża ilość towaru, a większe pomieszczenia generują większe koszty. Przestrzeń do prezentacji również jest ograniczona. Sklep internetowy daje możliwość przedstawienia klientom nieograniczonej ilości towaru oraz umożliwia łatwiejsze wyszukanie go poprzez filtry (rozmiar, kolor itp). Magazyn może być w jednej miejscowości, nie w kilku, ponieważ zakup jest internetowy, a miejsce wysyłki nie ma znaczenia. W ofercie sklepu internetowego mamy możliwość dokładnego sprecyzowania opisu, zdjęć, opinii, cen i rabatów.  

Działania marketingowe 

Sklep internetowy można w sprawny sposób połączyć z reklamami Google oraz Facebook, skąd kupujący łatwiej trafi na naszą stronę. Reklamy można łatwo dopasować indywidualnie do klienta oraz naszej oferty. Często klient może dokonać zakupu tylko i wyłącznie dzięki skutecznej reklamie, która go zachęciła. Marketing marketingowy jest przewagą w porównaniu do tradycyjnych form promocji. 

Wady sprzedaży online 

Dbanie o logistykę 

Prowadząc e-biznes, konieczne jest również dbanie o prawidłowy transport towaru, wykluczający wszelkie uszkodzenia. Przy mniejszej ilości przesyłek, można zadbać o to samemu, jednak przy dużej ilości zamówień warto korzystać z pomocy zewnętrznej firmy, co wiąże się oczywiście z dodatkowymi kosztami. Ponadto warto pamiętać, że będą się również pojawiać zwroty i reklamacje, więc wymaga to poświęcenia czasu oraz zadbania o logistykę. 

Duża konkurencja 

W sieci działa tysiące sklepów online, co może stanowić wyzwanie dla nowych firm chcących się wyróżnić. Konkurencja jest ogromna, dlatego wyróżnienie się wymaga kreatywności. Warto więc oferować jakościowe produkty, ale w korzystnej cenie, co może być trudne do zdobycia dużego zysku. 

Zaufanie

Budowanie zaufania może wydawać się trudniejsze w działalności online. Klienci nie mają możliwości bezpośredniego poznania nas, przez co trudniej się przed nimi wykazać. Należy więc dbać o pozytywne opinie i zachęcać do ich zamieszczania w sieci. Dobry wizerunek jest jeszcze bardziej ważny w sieci, ponieważ anonimowi klienci nie mają zahamowań przed oczernianiem, a nawet przed nieuczciwą konkurencją. 

Podsumowanie 

Popularyzacja wszelkich działań w sieci odbija się również na sprzedaży online. Potrafi ona przynieść niesamowite korzyści dla sprzedających oraz otworzyć drogi na międzynarodowy biznes. Jednak nic nie jest łatwe i nie zrobi się samo. Pojawiają się również problemy wynikające z biznesu online. Nie warto się jednak zniechęcać. Mając właściwe plany marketingowe, Twoja firma znacznie szybciej zdobędzie uznanie. Sklep online można również otworzyć mając już sklep stacjonarny jako rozszerzenie swojej działalności, co staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem. 

Jak widać na naszym przykładzie – sprzedaż online polega nie tylko na sprzedawaniu fizycznych produktów, ale nawet oprogramowania. Sprawdź jak to zrobić: https://sklep.varico.pl/

Dodaj komentarz